REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

  • 1 Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu pojęcia w nim użyte oznaczają:

  • Aktualizacja – aktualizacja, którą zobowiązał się dostarczyć Sprzedawca i która jest niezbędna do zachowania zgodności Treści Cyfrowej z umową.
  • Cena – wskazana wartość pieniężna wyrażona w polskich złotych należna Sprzedawcy za produkt/usługę cyfrową, w tym konsultację prawną.
  • Sprzedawca – przedsiębiorca, który obsługuje internetową platformę handlową, dostarcza internetową platformę handlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy – tj. Dorota Tyszkiewicz, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą DGT EXPERT DOROTA TYSZKIEWICZ z siedzibą w Szczecinie (70-305) przy ul. Andrzeja Małkowskiego 7 lok. 2, NIP: 6691542912, REGON: 812645688, adres e-mail: dorota.tyszkiewicz@gmail.com, nr tel.: +48 502 339 663.
  • Internetowa platforma handlowa/Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem: www.poradaprawna24.pl.
  • Klient – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta. Klientem jest podmiot będący osobą fizyczną lub osobą prawną, który dokonuje zakupu Produktu lub odwiedza Sklep lub korzysta z usług cyfrowych.
  • Konsultacja – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta jako współpraca indywidualna drogą elektroniczną, w szczególności w postaci rozmowy i/lub wideorozmowy.
  • Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, posiadający funkcjonalność umożliwiającą ustalenie lub modyfikację Zamówienia, w szczególności rodzaj lub ilość Produktów.
  • Newsletter – usługa elektroniczna, polegająca na zawarciu umowy o dostarczenie Produktu w zamian za dane osobowe.
  • Ostatnia najniższa cena – najniższa cena produktów/usług cyfrowych obowiązująca w okresie ostatnich 30 dni.
  • Produkt/Produkt cyfrowy – towar oraz materiały kupione lub dostępne w Sklepie, w tym także usługi oraz materiały w postaci cyfrowej dostępne w Sklepie, przeznaczone do sprzedaży, w szczególności: e-booki, opinie prawne, konsultacje, szkolenia. Produkty są sprzedawane odpłatnie, chyba że wyraźnie zastrzeżono inaczej.
  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub osoba prawna, prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu Produktu lub Usługi cyfrowej zawierając Umowę, a z treści tej Umowy wynika, że jest ona bezpośrednio związana z wykonywaną przez Przedsiębiorcę działalnością gospodarczą i posiada dla Przedsiębiorcy charakter zawodowy.
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • Przedsprzedaż – proces zbierania przez Sprzedawcę zamówień na Produkty, które będą dostępne w sprzedaży od określonego terminu, i zawierania Umów przed planowanym terminem wprowadzenia Produktów do sprzedaży.
  • Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem: www.poradaprawna24.pl/regulamin
  • Treść cyfrowa – dane wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej, w szczególności pliki video, pliki audio, e-booki, inne publikacje elektroniczne, newslettery.
  • Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu, w ramach której Sprzedawca zobowiązuje się do udostępnienia Produktu i/lub przeprowadzenia Konsultacji, a Klient do zapłaty Ceny. Umowa zawierana jest z chwilą przesłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę.
  • Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie i przechowywanie danych lub dostęp do nich w postaci cyfrowej lub usługa pozwalająca na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi, lub inne formy interakcji przy pomocy takich danych.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem formularza zamówienia, zmierzające do zawarcia umowy na odległość, które jest składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności strony internetowej Sklepu, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy dotyczące Treści cyfrowej/Usługi cyfrowej i kierowane do Sprzedawcy oraz w ramach którego Klient podaje swoje dane niezbędne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy.
  • 2 Postanowienia ogólne
  1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów cyfrowych, świadcząc jednocześnie na rzecz Klienta usługi cyfrowe drogą elektroniczną zgodnie z § 3 Regulaminu.
  2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta.
  3. Klient może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych. Wystarczy dostęp do Internetu, aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail), standardowy system operacyjny oraz standardowa przeglądarka internetowa, która obsługuje pliki typu cookies.
  5. Aby swobodnie korzystać z zakupionych treści cyfrowych, komputer lub inne urządzenie Klienta musi spełniać następujące warunki techniczne: dostęp do Internetu, aktywny adres e-mail, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies, standardowa przeglądarka plików .pdf lub program do odczytu plików formatu .epub i .mobi.
  6. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
  7. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym i będących spamem, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie.
  8. Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto.
  9. Sprzedawca zapewnia prawidłowe działanie Sklepu. Klient powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu na adres e-mail: dorota.tyszkiewicz@gmail.com.
  10. Informacje na temat danych kontaktowych Sprzedawcy, w tym numer telefonu oraz adres e-mail, dostępne są na stronie Sklepu.
  • 3 Świadczenie usług drogą elektroniczną
  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem niniejszego Sklepu.
  2. Podstawową usługą świadczoną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta jest umożliwienie Klientowi złożenia zamówienia w Sklepie, które prowadzi do zawarcia ze Sprzedawcą umowy.
  3. Aby złożyć zamówienie, nie jest konieczne założenie konta w Sklepie. Jeżeli Klient zdecyduje się założyć konto, Sprzedawca świadczy również usługę polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta Klienta w Sklepie. Konto służy do przechowywania danych Klienta oraz historii zamówień.
  4. Klient loguje się do Konta za pomocą adresu e-mail oraz hasła. W każdej chwili może zdefiniować nowe hasło w przypadku jego zapomnienia lub utraty.
  5. Założenie konta odbywa się poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w procesie składania zamówienia lub poprzez wypełnienie formularza rejestracji, jeśli jest dostępny. Klient może w każdej chwili usunąć konto w panelu zarządzania lub przesyłając żądanie do Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych poprzez zastosowanie odpowiednich środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym poprzez szyfrowanie SSL, hasła dostępu oraz programy antywirusowe.
  • 4 Zawarcie umowy
  1. Klient może złożyć zamówienie jako zarejestrowany Klient lub jako gość.
  2. Klient zarejestrowany to Klient posiadający konto w Sklepie.
  3. Jeżeli Klient posiada konto, przed złożeniem zamówienia powinien się zalogować.
  4. Złożenie zamówienia następuje poprzez wypełnienie formularza po dodaniu do koszyka wybranych treści cyfrowych. Konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu.
  5. Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie, co stanowi oświadczenie woli Klienta prowadzące do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  6. Klient płaci za zamówienie poprzez płatność online. Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora.
  • 5 Płatność za zamówienie
  1. Dostępne formy płatności w Sklepie:
    • Karty płatnicze:
      • Visa
      • Visa Electron
      • Mastercard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
    • Przelew bankowy
    • Płatności elektroniczne obsługiwane przez Autopay
    • BLIK na telefon
  2. Płatności elektroniczne, w tym BLIK, obsługiwane są przez operatora Autopay.
  3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
  4. Z chwilą skutecznego dokonania płatności między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa o dostarczenie treści cyfrowych, a Klient otrzymuje potwierdzenie zakupu.
  5. Klient wyraża zgodę na przesłanie faktury elektronicznej na podany adres e-mail.
  • 6 Wykonanie umowy o dostarczenie treści cyfrowych
  1. Klient zobowiązany jest uiścić cenę lub dokonać płatności danymi.
  2. Realizacja zamówienia następuje poprzez przesłanie na adres e-mail Klienta wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionych treści cyfrowych.
  3. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
  4. Produkty są dostarczane Klientowi w formie elektronicznej, poprzez przesłanie na adres e-mail podany w Zamówieniu linku do pobrania treści cyfrowych lub informacji o dostępie do usługi cyfrowej.
  5. Nie występują żadne koszty dostawy związane z dostarczaniem treści cyfrowych drogą elektroniczną.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne ograniczenia w dostępie do treści cyfrowych wynikające z ograniczeń eksportowych lub innych przepisów prawa właściwego dla miejsca pobytu Klienta.
  • 7 Konsultacje
  1. W przypadku zakupu Konsultacji, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie w celu umówienia terminu realizacji usługi.
  2. Opis usługi wskazuje zakres konsultacji. Cena jest dostosowana do czasu trwania oraz zakresu usługi.
  • 8 Przedsprzedaż i akcje promocyjne
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych oraz przedsprzedaży, polegających na udzielaniu rabatów kwotowych na konkretne treści cyfrowe/usługi cyfrowe i/lub produkty.
  • 9 Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy
  1. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  2. Prawo to nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie tego prawa.
  3. Jeśli Klient wyraził zgodę na przeprowadzenie Konsultacji lub szkolenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, traci prawo do odstąpienia.
  4. Aby zachować termin, wystarczy wysłać informację o odstąpieniu przed jego upływem.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o odstąpieniu. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedawca dokonuje zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
  • 10 Uprawnienia w razie niezgodności z umową
  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny za Produkt niezgodny z umową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Klient powinien poinformować Sprzedawcę o niezgodności, określając swoje roszczenie.
  3. Klient może żądać doprowadzenia treści/usługi cyfrowej do zgodności z umową.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni.
  5. Zaleca się podanie okoliczności powstania niezgodności oraz żądania Klienta.
  6. Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy w określonych przypadkach.
  7. Podanie informacji ułatwi rozpatrzenie reklamacji, ale nie jest obowiązkowe.
  8. Wszelkie reklamacje związane z Produktami lub realizacją Umowy należy kierować na adres e-mail Sprzedawcy: dorota.tyszkiewicz@gmail.com lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
  9. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia.
  10. W przypadku gdy Klient jest Konsumentem, Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
  11. Gwarancja jest udzielana tylko wtedy, gdy jest to wyraźnie wskazane w opisie Produktu. W przypadku udzielenia gwarancji, warunki gwarancji są określone w odrębnym dokumencie gwarancyjnym dostarczonym razem z Produktem.
  • 11 Własność intelektualna i prawa autorskie
  1. Treści dostępne w Sklepie oraz treści cyfrowe mogą stanowić utwory chronione prawem autorskim.
  2. Dalsze rozpowszechnianie tych treści bez zgody Sprzedawcy jest zabronione i może skutkować odpowiedzialnością prawną.
  • 12 Dane osobowe i pliki cookies
  1. Zgodnie z RODO informujemy, że:
    1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.
    2. Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu:
      • realizacji zamówień i usług świadczonych drogą elektroniczną,
      • zakładania i utrzymania konta Klienta w Sklepie,
      • obsługi reklamacji i zgłoszeń,
      • kontaktu z Klientem,
      • spełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy, w tym wystawiania faktur i prowadzenia księgowości,
      • ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
    3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy), art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest marketing bezpośredni własnych produktów lub usług).
    4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i realizacji umowy.
    5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a po tym czasie przez okres wymagany przepisami prawa lub do czasu przedawnienia roszczeń.
    6. Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
    7. Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    8. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.poradaprawna24.pl/polityka-prywatnosci
  2. Korzystanie z usług elektronicznych może wiązać się z zagrożeniami, dlatego zaleca się stosowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa.
  3. Szczegóły dotyczące danych osobowych i plików cookies opisane są w polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.poradaprawna24.pl/polityka-prywatnosci
  • 13 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  1. Sprzedawca wyraża zgodę na mediację w przypadku sporów.
  2. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, takich jak:
    • Stały polubowny sąd konsumencki.
    • Wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej.
    • Powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta.
  3. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie http://polubowne.uokik.gov.pl.
  4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  • 14 Postanowienia końcowe
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w ofercie oraz cenach, bez wpływu na prawa nabyte przez Klienta.
  2. Sprzedawca może wprowadzać zmiany w Regulaminie zgodnie z obowiązującym prawem. Do umów zawartych przed zmianą stosuje się Regulamin z daty zawarcia umowy.
  3. Spory będą rozpatrywane przez polski sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy, z wyjątkiem Konsumentów, gdzie właściwość sądu ustalana jest zgodnie z przepisami.
  4. W przypadku zmiany Regulaminu Klient zostanie poinformowany. Brak sprzeciwu w ciągu 14 dni oznacza akceptację zmian.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 20 września 2024 r.
  • 15 Polityka prywatności
  1. Polityka prywatności dostępna jest pod adresem: www.poradaprawna24.pl/polityka-prywatnosci i zawiera szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę.
  2. Polityka prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.