REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
- 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu pojęcia w nim użyte oznaczają:
- Aktualizacja – aktualizacja, którą zobowiązał się dostarczyć Sprzedawca i która jest niezbędna do zachowania zgodności Treści Cyfrowej z umową.
- Cena – wskazana wartość pieniężna wyrażona w polskich złotych należna Sprzedawcy za produkt/usługę cyfrową, w tym konsultację prawną.
- Sprzedawca – przedsiębiorca, który obsługuje internetową platformę handlową, dostarcza internetową platformę handlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy – tj. Dorota Tyszkiewicz, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą DGT EXPERT DOROTA TYSZKIEWICZ z siedzibą w Szczecinie (70-305) przy ul. Andrzeja Małkowskiego 7 lok. 2, NIP: 6691542912, REGON: 812645688, adres e-mail: dorota.tyszkiewicz@gmail.com, nr tel.: +48 502 339 663.
- Internetowa platforma handlowa/Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem: www.poradaprawna24.pl.
- Klient – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta. Klientem jest podmiot będący osobą fizyczną lub osobą prawną, który dokonuje zakupu Produktu lub odwiedza Sklep lub korzysta z usług cyfrowych.
- Konsultacja – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta jako współpraca indywidualna drogą elektroniczną, w szczególności w postaci rozmowy i/lub wideorozmowy.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, posiadający funkcjonalność umożliwiającą ustalenie lub modyfikację Zamówienia, w szczególności rodzaj lub ilość Produktów.
- Newsletter – usługa elektroniczna, polegająca na zawarciu umowy o dostarczenie Produktu w zamian za dane osobowe.
- Ostatnia najniższa cena – najniższa cena produktów/usług cyfrowych obowiązująca w okresie ostatnich 30 dni.
- Produkt/Produkt cyfrowy – towar oraz materiały kupione lub dostępne w Sklepie, w tym także usługi oraz materiały w postaci cyfrowej dostępne w Sklepie, przeznaczone do sprzedaży, w szczególności: e-booki, opinie prawne, konsultacje, szkolenia. Produkty są sprzedawane odpłatnie, chyba że wyraźnie zastrzeżono inaczej.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub osoba prawna, prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu Produktu lub Usługi cyfrowej zawierając Umowę, a z treści tej Umowy wynika, że jest ona bezpośrednio związana z wykonywaną przez Przedsiębiorcę działalnością gospodarczą i posiada dla Przedsiębiorcy charakter zawodowy.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsprzedaż – proces zbierania przez Sprzedawcę zamówień na Produkty, które będą dostępne w sprzedaży od określonego terminu, i zawierania Umów przed planowanym terminem wprowadzenia Produktów do sprzedaży.
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem: www.poradaprawna24.pl/regulamin
- Treść cyfrowa – dane wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej, w szczególności pliki video, pliki audio, e-booki, inne publikacje elektroniczne, newslettery.
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu, w ramach której Sprzedawca zobowiązuje się do udostępnienia Produktu i/lub przeprowadzenia Konsultacji, a Klient do zapłaty Ceny. Umowa zawierana jest z chwilą przesłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę.
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie i przechowywanie danych lub dostęp do nich w postaci cyfrowej lub usługa pozwalająca na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi, lub inne formy interakcji przy pomocy takich danych.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem formularza zamówienia, zmierzające do zawarcia umowy na odległość, które jest składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności strony internetowej Sklepu, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy dotyczące Treści cyfrowej/Usługi cyfrowej i kierowane do Sprzedawcy oraz w ramach którego Klient podaje swoje dane niezbędne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy.
- 2 Postanowienia ogólne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów cyfrowych, świadcząc jednocześnie na rzecz Klienta usługi cyfrowe drogą elektroniczną zgodnie z § 3 Regulaminu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta.
- Klient może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych. Wystarczy dostęp do Internetu, aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail), standardowy system operacyjny oraz standardowa przeglądarka internetowa, która obsługuje pliki typu cookies.
- Aby swobodnie korzystać z zakupionych treści cyfrowych, komputer lub inne urządzenie Klienta musi spełniać następujące warunki techniczne: dostęp do Internetu, aktywny adres e-mail, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies, standardowa przeglądarka plików .pdf lub program do odczytu plików formatu .epub i .mobi.
- Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym i będących spamem, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto.
- Sprzedawca zapewnia prawidłowe działanie Sklepu. Klient powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu na adres e-mail: dorota.tyszkiewicz@gmail.com.
- Informacje na temat danych kontaktowych Sprzedawcy, w tym numer telefonu oraz adres e-mail, dostępne są na stronie Sklepu.
- 3 Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem niniejszego Sklepu.
- Podstawową usługą świadczoną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta jest umożliwienie Klientowi złożenia zamówienia w Sklepie, które prowadzi do zawarcia ze Sprzedawcą umowy.
- Aby złożyć zamówienie, nie jest konieczne założenie konta w Sklepie. Jeżeli Klient zdecyduje się założyć konto, Sprzedawca świadczy również usługę polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta Klienta w Sklepie. Konto służy do przechowywania danych Klienta oraz historii zamówień.
- Klient loguje się do Konta za pomocą adresu e-mail oraz hasła. W każdej chwili może zdefiniować nowe hasło w przypadku jego zapomnienia lub utraty.
- Założenie konta odbywa się poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w procesie składania zamówienia lub poprzez wypełnienie formularza rejestracji, jeśli jest dostępny. Klient może w każdej chwili usunąć konto w panelu zarządzania lub przesyłając żądanie do Sprzedawcy.
- Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych poprzez zastosowanie odpowiednich środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym poprzez szyfrowanie SSL, hasła dostępu oraz programy antywirusowe.
- 4 Zawarcie umowy
- Klient może złożyć zamówienie jako zarejestrowany Klient lub jako gość.
- Klient zarejestrowany to Klient posiadający konto w Sklepie.
- Jeżeli Klient posiada konto, przed złożeniem zamówienia powinien się zalogować.
- Złożenie zamówienia następuje poprzez wypełnienie formularza po dodaniu do koszyka wybranych treści cyfrowych. Konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu.
- Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie, co stanowi oświadczenie woli Klienta prowadzące do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
- Klient płaci za zamówienie poprzez płatność online. Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora.
- 5 Płatność za zamówienie
- Dostępne formy płatności w Sklepie:
- Karty płatnicze:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Przelew bankowy
- Płatności elektroniczne obsługiwane przez Autopay
- BLIK na telefon
- Karty płatnicze:
- Płatności elektroniczne, w tym BLIK, obsługiwane są przez operatora Autopay.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
- Z chwilą skutecznego dokonania płatności między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa o dostarczenie treści cyfrowych, a Klient otrzymuje potwierdzenie zakupu.
- Klient wyraża zgodę na przesłanie faktury elektronicznej na podany adres e-mail.
- 6 Wykonanie umowy o dostarczenie treści cyfrowych
- Klient zobowiązany jest uiścić cenę lub dokonać płatności danymi.
- Realizacja zamówienia następuje poprzez przesłanie na adres e-mail Klienta wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionych treści cyfrowych.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Produkty są dostarczane Klientowi w formie elektronicznej, poprzez przesłanie na adres e-mail podany w Zamówieniu linku do pobrania treści cyfrowych lub informacji o dostępie do usługi cyfrowej.
- Nie występują żadne koszty dostawy związane z dostarczaniem treści cyfrowych drogą elektroniczną.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne ograniczenia w dostępie do treści cyfrowych wynikające z ograniczeń eksportowych lub innych przepisów prawa właściwego dla miejsca pobytu Klienta.
- 7 Konsultacje
- W przypadku zakupu Konsultacji, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie w celu umówienia terminu realizacji usługi.
- Opis usługi wskazuje zakres konsultacji. Cena jest dostosowana do czasu trwania oraz zakresu usługi.
- 8 Przedsprzedaż i akcje promocyjne
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych oraz przedsprzedaży, polegających na udzielaniu rabatów kwotowych na konkretne treści cyfrowe/usługi cyfrowe i/lub produkty.
- 9 Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Prawo to nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie tego prawa.
- Jeśli Klient wyraził zgodę na przeprowadzenie Konsultacji lub szkolenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, traci prawo do odstąpienia.
- Aby zachować termin, wystarczy wysłać informację o odstąpieniu przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o odstąpieniu. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedawca dokonuje zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- 10 Uprawnienia w razie niezgodności z umową
- Sprzedawca jest odpowiedzialny za Produkt niezgodny z umową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Klient powinien poinformować Sprzedawcę o niezgodności, określając swoje roszczenie.
- Klient może żądać doprowadzenia treści/usługi cyfrowej do zgodności z umową.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni.
- Zaleca się podanie okoliczności powstania niezgodności oraz żądania Klienta.
- Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy w określonych przypadkach.
- Podanie informacji ułatwi rozpatrzenie reklamacji, ale nie jest obowiązkowe.
- Wszelkie reklamacje związane z Produktami lub realizacją Umowy należy kierować na adres e-mail Sprzedawcy: dorota.tyszkiewicz@gmail.com lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia.
- W przypadku gdy Klient jest Konsumentem, Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- Gwarancja jest udzielana tylko wtedy, gdy jest to wyraźnie wskazane w opisie Produktu. W przypadku udzielenia gwarancji, warunki gwarancji są określone w odrębnym dokumencie gwarancyjnym dostarczonym razem z Produktem.
- 11 Własność intelektualna i prawa autorskie
- Treści dostępne w Sklepie oraz treści cyfrowe mogą stanowić utwory chronione prawem autorskim.
- Dalsze rozpowszechnianie tych treści bez zgody Sprzedawcy jest zabronione i może skutkować odpowiedzialnością prawną.
- 12 Dane osobowe i pliki cookies
- Zgodnie z RODO informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu:
- realizacji zamówień i usług świadczonych drogą elektroniczną,
- zakładania i utrzymania konta Klienta w Sklepie,
- obsługi reklamacji i zgłoszeń,
- kontaktu z Klientem,
- spełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy, w tym wystawiania faktur i prowadzenia księgowości,
- ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy), art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest marketing bezpośredni własnych produktów lub usług).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i realizacji umowy.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a po tym czasie przez okres wymagany przepisami prawa lub do czasu przedawnienia roszczeń.
- Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.poradaprawna24.pl/polityka-prywatnosci
- Korzystanie z usług elektronicznych może wiązać się z zagrożeniami, dlatego zaleca się stosowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa.
- Szczegóły dotyczące danych osobowych i plików cookies opisane są w polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.poradaprawna24.pl/polityka-prywatnosci
- 13 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na mediację w przypadku sporów.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, takich jak:
- Stały polubowny sąd konsumencki.
- Wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej.
- Powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta.
- Szczegółowe informacje dostępne są na stronie http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- 14 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w ofercie oraz cenach, bez wpływu na prawa nabyte przez Klienta.
- Sprzedawca może wprowadzać zmiany w Regulaminie zgodnie z obowiązującym prawem. Do umów zawartych przed zmianą stosuje się Regulamin z daty zawarcia umowy.
- Spory będą rozpatrywane przez polski sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy, z wyjątkiem Konsumentów, gdzie właściwość sądu ustalana jest zgodnie z przepisami.
- W przypadku zmiany Regulaminu Klient zostanie poinformowany. Brak sprzeciwu w ciągu 14 dni oznacza akceptację zmian.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 20 września 2024 r.
- 15 Polityka prywatności
- Polityka prywatności dostępna jest pod adresem: www.poradaprawna24.pl/polityka-prywatnosci i zawiera szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę.
- Polityka prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.